.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طلسم آزادراه تهران ـ شمال شكست

مطالعات احداث آزادراه تهران ـ شمال براي اولين بار با وعده پنج ساله براي ساخت، در سال 1356 به تصويب رسيد و هزينه اين پروژه طبق نظر فرانسوي‌هايي كه داوطلب اجراي آن بودند تا پايان زمان 10 ساله پس از بهره‌برداري آن در حدود 750 ميليارد ريال برآورده شده بود اما بالاخره اين پروژه كه تقريبا مي‌توان گفت از اولويت كاري دوره روساي جمهوري و وزراي راه و ترابري وقت بوده و در همه محافل حمل و نقل اولين بحث و پرسش خبرنگاران بود، طلسمش شكسته شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ، در اين زمينه محمدرضا منتظري ـ مجري طرح ساخت و توسعه آزاد راه‌هاي كشور  گفت: سال 2003 ميلادي قراردادي با چيني‌ها براي ساخت آزادراه تهران ـ شمال منعقد شده بود كه به دلايل نارضايتي از مديريت قبلي شركت چيني، تملك اراضي، تضمين بازپرداخت به بانك عامل، موافقت‌ بيمه چين و بسياري از عوامل ديگر اجرايي نشد و عملا اعتبار اسنادي آن تا اواخر سال 85 باز نشده بود كه به دليل گذشت مدت زمان طولاني و مقطوع بودن قرارداد، پيمانكاران چيني خواستار تغيير و افزايش قيمت بودند.

به گفته منتظري؛ مبلغ درخواستي پيمانكاران چيني 790 ميليون دلار بود كه نهايتا 400 ميليون دلار مصوب شد.

وي يادآور شد: چندين بار مذاكراتي بين‌ ايران و چين برگزار شد كه آخرين مذاكرات از دو ماه پيش تاكنون در ايران به طول انجاميد و نهايتا متمم جديد قرارداد چند روز اخير امضا شد.

قائم‌مقام شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور گفت: طبق اين قرارداد كه از هم‌اكنون اجراي آن آغاز شده است به مدت سه سال منطقه يك آزاد‌راه تهران ـ شمال به طول 32 كيلومتر احداث خواهد شد. اين منطقه از اتوبان شهيد همت در محدوده كن آغاز و تا دوآب شهرستانك ادامه دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 ارديبهشت 1388
بشرط اينكه طرف چيني به 400 ميليارددلار قناعت كند وكار شكني نكند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.